Slováci na dovolenkách: Kedy dochádza k sporom s poisťovňou a na čo si dať pozor?

Sezóna dovoleniek je v plnom prúde a ruka v ruke rastie aj záujem o cestovné poistenie, ktoré chráni pred rôznymi nepríjemnosťami počas letného oddychu. Akým problémom čelia najčastejšie Slováci v zahraničí a kedy dochádza k sporom s poisťovňou?

Gastroenteritídy, alergické reakcie aj úrazy

K dovolenke patrí skúšanie nových jedál, prípadne obľúbený all inclusive, kde si môžete dopriať všetko, na čo dostanete chuť, športové aktivity, kúpanie či trávenia času na slnku počas celého dňa. Dovolenkári sa preto nezriedka nevyhnú rôznym komplikáciám, pred ktorými ich chráni cestovné poistenie.

Medzi najčastejšie, ktoré eviduje poisťovňa, patria:

  • úpaly,
  • alergické reakcie,
  • gastroenteritídy,
  • úrazy pri športových aktivitách,
  • poranenia morským ježkom alebo medúzou.

Hlásené sú taktiež poistné udalosti spôsobené meškaním letu alebo batožiny. Klienti si uplatňujú náhradu škody aj z dôvodu storna cesty v prípade vážnych ochorení alebo úrazov. Poistné udalosti z poistenia zodpovednosti za škodu, ako je poškodenie hotelového zariadenia, spôsobenie dopravnej nehody jazdou na bicykli či zapríčinenie škody na zdraví, eviduje poisťovňa skôr výnimočne.

Uzatvorte si cestovné poistenie online a vyhrajte GoPro kameru alebo cestovný kufor Samsonite

Čo kryje poistenia storna cesty?

Podmienkou pri tomto poistení je zakúpenie dovolenky či zájazdu prostredníctvom organizátora – ako je cestovná kancelária.

Poisťovňa následne kryje náklady na:

  • storno zakúpenej cesty,
  • storno zakúpenej letenky,
  • storno cestovných lístkov,
  • storno rezervovaného ubytovanie,
  • storno služieb od organizátora cesty – napríklad vstupenky na podujatia a pod.

Užitočný tip: Je dôležité zakúpenú dovolenku najskôr zrušiť a až následne žiadať poisťovňu o náhradu škody.

K akým sporným situáciám dochádza pri hlásení poistných udalostí?

Spory občas vznikajú pri nárokovaní poistného plnenia z poistenia storna cesty, pri ktorom je podmienkou jeho vyplatenia vážny dôvod, kvôli ktorému klient nemohol odcestovať na objednanú dovolenku či zájazd. Ide napríklad o ochorenie alebo úraz, v dôsledku ktorého je poistený hospitalizovaný alebo preukázateľne pripútaný na lôžko. Poistení si niekedy z uvedeného poistenia nárokujú nahradiť vzniknuté storno poplatky napriek tomu, že pred odchodom na cestu ochoreli len bežným respiračným ochorením. Dôležité je tiež, kedy poistenie storna cesty uzatvoríte, pretože minimálna lehota je 20 dní pred cestou.

Dovolenka na Slovensku: Navštívte novú vyhliadku, z ktorej dovidíte až na Tatry

Pozor na to, v akom zdravotníckom zariadení vás ošetria

Pri poistnom plnení sú problematické aj niektoré zdravotnícke zariadenia v dovolenkových destináciách, ktoré si účtujú za ošetrenie niekoľkonásobne vyššie poplatky, ako je v danej krajine bežné. Zvyčajne ide o zariadenia, ktoré zo zrejmých dôvodov odporúčajú klientom priamo hotely, v ktorých sú ubytovaní. V takýchto prípadoch by ste mali kontaktovať asistenčnú službu, ktorá vám zadarmo v rámci poistenia odporučí preverené zdravotnícke zariadenie v príslušnej lokalite.

Text: vdobrom.sk

Foto: Shutterstock

Najnovšie články:

Najčítanejšie články:

Sledujte nás na

sociálnych sieťach:

 

    /WustenrotSlovensko

 

  /wuestenrotslovensko

 

Nenechajte si újsť nič dôležité!

Mohlo by vás zaujímať: