Rok 2022 bol sprevádzaný niekoľkými ojedinelými prípadmi poistných udalostí. Z hľadiska významnosti dominovali najmä požiare, no poisťovňa Wüstenrot likvidovala napríklad aj prípad stretu cyklistu s medveďom, problémy s reklamáciami či nešťastný omyl policajta v práci.
Požiar parkovacieho domu aj nešťastné podpálenie kuchyne
V uplynulých mesiacoch zaznamenala poisťovňa niekoľko veľkých či neobyčajných poistných udalostí, za ktorými bol požiar. Okrem marcového prípadu, ktorý rezonoval medzi Slovákmi, kedy skončil v plameňoch parkovací dom na Drieňovej ulici v Bratislave, Wüstenrot eviduje viacero požiarov rodinných domov, vedľajších stavieb postavených na pozemku, ale aj bytov.
Požiare spôsobila aj nabíjačka od mobilu ponechaná v elektrickej sieti, pretože klienti si často neuvedomujú, že aj obyčajná nabíjačka ponechaná v elektrickej zásuvke môže spôsobiť požiar a škody na majetku. Nešťastný bol napríklad ale aj požiar bytu, ktorý spôsobil sám poistený, ktorý v dôsledku duševnej choroby pálil v umývadle rôzne predmety, až zbĺkla celá kuchyňa.
Stret cyklistu s medveďom
Hoci o stretoch so zverou počuť častejšie v súvislosti s haváriami a PZP, Wüstenrot zaznamenal aj prípad v oblasti životného poistenia, kedy sa s medveďom zrazil cyklista. Pri bicyklovaní mu vbehol do cesty z obilia. Následne do klienta narazil druhý cyklista, ktorý sa nachádzal za ním. Medveď ušiel, klient upadol do bezvedomia a utrpel sériu zranení.
Postrelenie kolegu
Pri poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú pri výkone povolania poistenia hradí škody, ktoré zamestnanec spôsobil v práci – či už ide o majetok alebo zdravie. Wüstenrot zaznamenal v súvislosti s týmto poistením prípad, keď si v rámci nácviku zásahu proti páchateľovi poistený príslušník Polície SR pomýlil cvičnú zbraň s ostrou a postrelil svojho kolegu.
Vypadnutá zubná plomba na dovolenke
V oblasti likvidácie právnej ochrany poisťovňa riešila najmä prípady pracovných a susedských sporov, alebo sa na ňu obracali klienti s neúspešnými reklamáciami. Jedným z príkladov je klientka, ktorej vypadla na dovolenke zo zuba plomba. Po návrate to reklamovala u svojej zubárky, tá však až po tom, ako jej zub opravila začala tvrdiť, že to nebola reklamácia, lebo jej opravovala iný zub. Poisťovňa kontaktovala riaditeľa kliniky s tým, že lekárka mala vybaviť reklamáciu a ak ju neuznáva, uviesť dôvod, najmä klientku informovať, že jej reklamáciu neuznáva a upozorniť ju, že jej ide opravovať iný zub, k čomu si mala vyžiadať jej súhlas s opravou iného zuba. Nakoniec klinika reklamáciu uznala a klientka za opravu zuba nemusela platiť.
Text: vdobrom.sk, Foto: SHUTTERSTOCK