Radíme: Ako zaistiť, aby vaše deti netrápila bolesť chrbta

Bolesti chrbta trápia aj deti. Spôsobuje ich nesprávne držanie tela a nevhodné sedenie. Pracovné miesto dieťaťa je preto potrebné prispôsobiť telesnej výške. Skontrolovať treba spôsob sedenia, výšku stoličky a stola aj typ stoličky, radí fyzioterapeutka Rebeka Martinkovičová. Odporúča tiež pohyb.

„Pri správnom sedení by chodidlá mali dočiahnuť na zem. Základom je pravidlo pravého uhla. Ten by mal byť v bedrách, kolenách aj členku,“ odporúča odborníčka. Ako upozornila, nesprávnym sedením sa zhoršuje celkový stav chrbtice. Veľmi často je stred tela extrémne oslabený.

Poloha v sede do tvaru písmena W je podľa odborníčky krkolomná pre nohy a má svoje riziká pre ďalší vývoj držania tela a vývoj kĺbov dolných končatín. Problémy môžu neskôr nastať, ak dieťa sedí v tureckom sede. „Je to v dôsledku obmedzenej vonkajšej rotácie bedrového kĺbu. Aby dieťa vykompenzovalo tento nedostatok, v tureckom sede panvu posunie dozadu a ohne trup.

Okrem zdravého sedenia sa dá problémom vyhnúť aj pomocou pohybu. Podľa fyzioterapeutky by si čas na pohyb mali nájsť aj žiaci na dištančnom vzdelávaní, a to počas prestávok. Najviac však zdraviu pomáha pobyt na čerstvom vzduchu.

TEXT: TASR, vdobrom.sk
FOTO: TASR

Bolesti chrbta trápia aj deti. Spôsobuje ich nesprávne držanie tela a nevhodné sedenie. Pracovné miesto dieťaťa je preto potrebné prispôsobiť telesnej výške. Skontrolovať treba spôsob sedenia, výšku stoličky a stola aj typ stoličky, radí fyzioterapeutka Rebeka Martinkovičová. Odporúča tiež pohyb.

„Pri správnom sedení by chodidlá mali dočiahnuť na zem. Základom je pravidlo pravého uhla. Ten by mal byť v bedrách, kolenách aj členku,“ odporúča odborníčka. Ako upozornila, nesprávnym sedením sa zhoršuje celkový stav chrbtice. Veľmi často je stred tela extrémne oslabený.

Poloha v sede do tvaru písmena W je podľa odborníčky krkolomná pre nohy a má svoje riziká pre ďalší vývoj držania tela a vývoj kĺbov dolných končatín. Problémy môžu neskôr nastať, ak dieťa sedí v tureckom sede. „Je to v dôsledku obmedzenej vonkajšej rotácie bedrového kĺbu. Aby dieťa vykompenzovalo tento nedostatok, v tureckom sede panvu posunie dozadu a ohne trup.

Okrem zdravého sedenia sa dá problémom vyhnúť aj pomocou pohybu. Podľa fyzioterapeutky by si čas na pohyb mali nájsť aj žiaci na dištančnom vzdelávaní, a to počas prestávok. Najviac však zdraviu pomáha pobyt na čerstvom vzduchu.

TEXT: TASR, vdobrom.sk
FOTO: TASR

Najnovšie články:

  Sledujte nás na

  sociálnych sieťach:

 

      /wustenrot
    /wustenrot

 

Zostaňme v kontakte!

Nenechajte si ujsť dôležité novinky, inšpiratívne články či praktické témy zo sveta poistenia.
Prihláste sa k odberu noviniek a o všetkom sa dozviete ako prví.

Mohlo by vás zaujímať: