Koľko percent ľudského tela tvorí voda a podľa čoho si nastaviť pitný režim?

Nedostatok tekutín sa môže prejaviť únavou, ospalosťou, podráždenosťou, bolesťami hlavy, zmätenosťou, zvracaním, poruchami vedomia až celkovým kolapsom organizmu. Na dostatočný pitný režim by si ľudia mali dať pozor najmä v horúcom letnom počasí. Na sociálnej sieti to pripomenul Regionálny úrad verejného zdravotníctva Bratislava.

Voda tvorí 70 až 75 percent ľudského tela, preto je pitný režim nevyhnutnou súčasťou výživy človeka. „Voda v našom organizme významne ovplyvňuje metabolické procesy, je nosičom vitamínov, minerálnych látok, stopových prvkov a ďalších elementov. Pomocou nej sa transportujú živiny do všetkých orgánov,“ vymenovali zdravotníci. Voda tiež zabezpečuje správnu reprodukčnú schopnosť buniek, je potrebná na správne fungovanie krvného a lymfatického systému, reguluje telesnú teplotu či pomáha pri vyplavovaní škodlivín z organizmu cez obličky, črevá a pokožku.

Pitný režim závisí od zloženia stravy, od prostredia, kde sa človeka nachádza, od teploty a vlhkosti vzduchu, od fyzickej aktivity či od zdravotného stavu. „Vo všeobecnosti sa odporúča prijať aspoň dva litre vody denne, vzhľadom na hmotnosť je odporúčané u dospelého človeka prijať 300 – 400 mililitrov vody na každých desať kilogramov telesnej hmotnosti. Tekutiny prijaté napríklad v strave sa do tohto čísla nezapočítavajú,“ spresnila Katarína Blažová z Poradne zdravia Regionálneho úradu verejného zdravotníctva  Bratislava.  

(TA SR, vdobrom.sk) Foto: TASR

Nedostatok tekutín sa môže prejaviť únavou, ospalosťou, podráždenosťou, bolesťami hlavy, zmätenosťou, zvracaním, poruchami vedomia až celkovým kolapsom organizmu. Na dostatočný pitný režim by si ľudia mali dať pozor najmä v horúcom letnom počasí. Na sociálnej sieti to pripomenul Regionálny úrad verejného zdravotníctva Bratislava.

Voda tvorí 70 až 75 percent ľudského tela, preto je pitný režim nevyhnutnou súčasťou výživy človeka. „Voda v našom organizme významne ovplyvňuje metabolické procesy, je nosičom vitamínov, minerálnych látok, stopových prvkov a ďalších elementov. Pomocou nej sa transportujú živiny do všetkých orgánov,“ vymenovali zdravotníci. Voda tiež zabezpečuje správnu reprodukčnú schopnosť buniek, je potrebná na správne fungovanie krvného a lymfatického systému, reguluje telesnú teplotu či pomáha pri vyplavovaní škodlivín z organizmu cez obličky, črevá a pokožku.

Pitný režim závisí od zloženia stravy, od prostredia, kde sa človeka nachádza, od teploty a vlhkosti vzduchu, od fyzickej aktivity či od zdravotného stavu. „Vo všeobecnosti sa odporúča prijať aspoň dva litre vody denne, vzhľadom na hmotnosť je odporúčané u dospelého človeka prijať 300 – 400 mililitrov vody na každých desať kilogramov telesnej hmotnosti. Tekutiny prijaté napríklad v strave sa do tohto čísla nezapočítavajú,“ spresnila Katarína Blažová z Poradne zdravia Regionálneho úradu verejného zdravotníctva  Bratislava.  

(TA SR, vdobrom.sk) Foto: TASR

Najnovšie články:

  Sledujte nás na

  sociálnych sieťach:

 

      /wustenrot
    /wustenrot

 

Zostaňme v kontakte!

Nenechajte si ujsť dôležité novinky, inšpiratívne články či praktické témy zo sveta poistenia.
Prihláste sa k odberu noviniek a o všetkom sa dozviete ako prví.

Mohlo by vás zaujímať: