Počas pandemického roka 2020 sa zdvojnásobil počet pracovnoprávnych sporov

Kým v roku 2019 dominovali spory ohľadom neplnenia zmluvných záväzkov, v roku 2020 sa Slováci na právnikov najčastejšie obracali v pracovnoprávnych záležitostiach. Vyplýva to zo štatistík poistenia právnej ochrany spoločnosti Wüstenrot.

„Veľmi výrazný nárast sme zaznamenali pri konzultáciách a sporoch súvisiacich s právami zamestnancov. Až 17 percent klientov sa na nás v roku 2020 obracalo práve pri problémoch v tejto oblasti. Len pre porovnanie, predchádzajúci rok to bolo približne 8 percent,“ podotýka JUDr. Zuzana Štefániková, vedúca Oddelenia likvidácie právnej ochrany poisťovne Wüstenrot. 

Ako ilustračný príklad uviedla aktuálne prebiehajúci prípad zamestnancov známej spoločnosti na Slovensku, kedy niekoľkí zamestnanci dostali výpoveď z pracovného pomeru. „Postup zamestnávateľa však nebol v súlade so Zákonníkom práce. Keďže zamestnávateľ svoje stanovisko v mimosúdnom konaní neprehodnotil, bolo podaných zatiaľ šesť žalôb, no zrejme ich bude ešte viac,“ pokračuje Štefániková.

Na druhom mieste v pomyselnom rebríčku sa v roku 2020 umiestnili spory týkajúce sa záväzkového práva, kedy sa klienti dožadovali vrátenia peňazí za objednané služby, poskytnutia náhradných termínov či využitia takzvaných voucherov.

Príklad z praxe predstavuje ukončený prípad, kedy klient zaplatil sumu nad tisíc eur za stavebné práce. Dodávateľ v určený termín nedorazil, následne neustále odkladal realizáciu, po čase nereagoval ani na návrh na odstúpenie od zmluvy a na žiadosť o vrátenie peňazí. Bola podaná žaloba a súd dal za pravdu objednávateľovi.

K miernemu nárastu v porovnaní s rokom 2019 došlo aj pri susedských sporoch. No tie tvoria jednu z najmenej zastúpených oblastí, s ktorými sa klienti na nás obracajú. Spravidla predstavujú menej ako dve percentá riešených poistných udalostí,“ uzatvára Zuzana Štefániková.

Kým v roku 2019 dominovali spory ohľadom neplnenia zmluvných záväzkov, v roku 2020 sa Slováci na právnikov najčastejšie obracali v pracovnoprávnych záležitostiach. Vyplýva to zo štatistík poistenia právnej ochrany spoločnosti Wüstenrot.

„Veľmi výrazný nárast sme zaznamenali pri konzultáciách a sporoch súvisiacich s právami zamestnancov. Až 17 percent klientov sa na nás v roku 2020 obracalo práve pri problémoch v tejto oblasti. Len pre porovnanie, predchádzajúci rok to bolo približne 8 percent,“ podotýka JUDr. Zuzana Štefániková, vedúca Oddelenia likvidácie právnej ochrany poisťovne Wüstenrot. 

Ako ilustračný príklad uviedla aktuálne prebiehajúci prípad zamestnancov známej spoločnosti na Slovensku, kedy niekoľkí zamestnanci dostali výpoveď z pracovného pomeru. „Postup zamestnávateľa však nebol v súlade so Zákonníkom práce. Keďže zamestnávateľ svoje stanovisko v mimosúdnom konaní neprehodnotil, bolo podaných zatiaľ šesť žalôb, no zrejme ich bude ešte viac,“ pokračuje Štefániková.

Na druhom mieste v pomyselnom rebríčku sa v roku 2020 umiestnili spory týkajúce sa záväzkového práva, kedy sa klienti dožadovali vrátenia peňazí za objednané služby, poskytnutia náhradných termínov či využitia takzvaných voucherov.

Príklad z praxe predstavuje ukončený prípad, kedy klient zaplatil sumu nad tisíc eur za stavebné práce. Dodávateľ v určený termín nedorazil, následne neustále odkladal realizáciu, po čase nereagoval ani na návrh na odstúpenie od zmluvy a na žiadosť o vrátenie peňazí. Bola podaná žaloba a súd dal za pravdu objednávateľovi.

K miernemu nárastu v porovnaní s rokom 2019 došlo aj pri susedských sporoch. No tie tvoria jednu z najmenej zastúpených oblastí, s ktorými sa klienti na nás obracajú. Spravidla predstavujú menej ako dve percentá riešených poistných udalostí,“ uzatvára Zuzana Štefániková.

Najnovšie články:

  Sledujte nás na

  sociálnych sieťach:

 

      /wustenrot
    /wustenrot

 

Zostaňme v kontakte!

Nenechajte si ujsť dôležité novinky, inšpiratívne články či praktické témy zo sveta poistenia.
Prihláste sa k odberu noviniek a o všetkom sa dozviete ako prví.

Mohlo by vás zaujímať: