Každú štrnástu škodu na vozidle spôsobí stret so zverou

Najčastejšou poistnou udalosťou z havarijného poistenia je poškodenie čelného alebo iného skla vozidla. Takmer najmenej sú hlásené poškodenia áut vandalmi. Piate najčastejšie riziko pre slovenských motoristov predstavuje stret so zverou.

Slovenskí motoristi hlásia škody spôsobené stretom so zverou dvakrát častejšie ako poškodenie vozidla živlami a trikrát častejšie ako vandalizmom. Vyplýva to zo zastúpenia škôd, ktoré so svojimi klientami rieši poisťovňa Wüstenrot. Podľa výsledkov analýzy až sedem percent všetkých škôd na autách bolo spôsobených práve kolíziou vozidla so zverou.

„Stret so zverou predstavuje riziko pre vodiča a rovnako tak pre vozidlo. Ak sa nebodaj auto stretne so vzácnym alebo chráneným živočíchom, hovoríme aj o obrovskej spoločenskej škode,“ hovorí Zuzana Adamcová, analytička skupiny Wüstenrot.

Podľa jej slov jedným z možných riešení predstavuje vyššie zastúpenie takzvaných ekoduktov. Teda prírodných prechodov určených na bezpečnú migráciu zveri nad cestou alebo diaľnicou. Pri ich vhodnom umiestnení, by sa v danej lokalite mohlo významne znížiť riziko zrážky. V roku 2020 však boli podľa dostupných informácií na Slovensku dobudované len tri ekodukty.

Suverénne najčastejšími škodami na aute však zostáva poškodenie čelného či iného skla alebo náraz s vozidlom do pevnej prekážky. Poškodenia skla predstavuje  až 28 percent všetkých škôd a nabúranie do zábradlí, stĺpov či iných stabilných prekážok len o čosi menej – 26 percent. Tretiu pozíciu v  rebríčku rizík predstavuje stret s iným účastníkom cestnej premávky, celkovo 18 percent.

„Uvedený rebríček je za posledné roky v princípe konštantný. Len počas pandémie bolo možné evidovať drobné zníženie počtu poistných udalostí, ktoré vznikli prostredníctvom stretu s iným účastníkom cestnej premávky,“ pokračuje Zuzana Adamcová. 

Podľa jej slov protipandemické obmedzenia znížili mobilitu obyvateľstva a klesla nehodovosť najmä na vyťažených cestách. To potvrdzuje aj skutočnosť, že tento rok s uvoľnením opatrení opäť začína stúpať počet hlásených poistných udalostí. 

Zastúpenie škôd na vozidlách:

  • poškodenie čelného alebo iného skla na poistenom motorovom vozidle – 28%
  • náraz s vozidlom do pevnej prekážky – 26%
  • stret s iným účastníkom cestnej premávky – 18%
  • škoda na zaparkovanom vozidle – 14%
  • stret so zverou – 7%
  • živel – 3%
  • vandalizmus – 2%
  • ostatné – 2%

Najčastejšou poistnou udalosťou z havarijného poistenia je poškodenie čelného alebo iného skla vozidla. Takmer najmenej sú hlásené poškodenia áut vandalmi. Piate najčastejšie riziko pre slovenských motoristov predstavuje stret so zverou.

Slovenskí motoristi hlásia škody spôsobené stretom so zverou dvakrát častejšie ako poškodenie vozidla živlami a trikrát častejšie ako vandalizmom. Vyplýva to zo zastúpenia škôd, ktoré so svojimi klientami rieši poisťovňa Wüstenrot. Podľa výsledkov analýzy až sedem percent všetkých škôd na autách bolo spôsobených práve kolíziou vozidla so zverou.

„Stret so zverou predstavuje riziko pre vodiča a rovnako tak pre vozidlo. Ak sa nebodaj auto stretne so vzácnym alebo chráneným živočíchom, hovoríme aj o obrovskej spoločenskej škode,“ hovorí Zuzana Adamcová, analytička skupiny Wüstenrot.

Podľa jej slov jedným z možných riešení predstavuje vyššie zastúpenie takzvaných ekoduktov. Teda prírodných prechodov určených na bezpečnú migráciu zveri nad cestou alebo diaľnicou. Pri ich vhodnom umiestnení, by sa v danej lokalite mohlo významne znížiť riziko zrážky. V roku 2020 však boli podľa dostupných informácií na Slovensku dobudované len tri ekodukty.

Suverénne najčastejšími škodami na aute však zostáva poškodenie čelného či iného skla alebo náraz s vozidlom do pevnej prekážky. Poškodenia skla predstavuje  až 28 percent všetkých škôd a nabúranie do zábradlí, stĺpov či iných stabilných prekážok len o čosi menej – 26 percent. Tretiu pozíciu v  rebríčku rizík predstavuje stret s iným účastníkom cestnej premávky, celkovo 18 percent.

„Uvedený rebríček je za posledné roky v princípe konštantný. Len počas pandémie bolo možné evidovať drobné zníženie počtu poistných udalostí, ktoré vznikli prostredníctvom stretu s iným účastníkom cestnej premávky,“ pokračuje Zuzana Adamcová. 

Podľa jej slov protipandemické obmedzenia znížili mobilitu obyvateľstva a klesla nehodovosť najmä na vyťažených cestách. To potvrdzuje aj skutočnosť, že tento rok s uvoľnením opatrení opäť začína stúpať počet hlásených poistných udalostí. 

Zastúpenie škôd na vozidlách:

  • poškodenie čelného alebo iného skla na poistenom motorovom vozidle – 28%
  • náraz s vozidlom do pevnej prekážky – 26%
  • stret s iným účastníkom cestnej premávky – 18%
  • škoda na zaparkovanom vozidle – 14%
  • stret so zverou – 7%
  • živel – 3%
  • vandalizmus – 2%
  • ostatné – 2%

Najnovšie články:

  Sledujte nás na

  sociálnych sieťach:

 

      /wustenrot
    /wustenrot

 

Zostaňme v kontakte!

Nenechajte si ujsť dôležité novinky, inšpiratívne články či praktické témy zo sveta poistenia.
Prihláste sa k odberu noviniek a o všetkom sa dozviete ako prví.

Mohlo by vás zaujímať: