Tento rok sme si vytvorili priestor pre rast, budúci rok už máme kam rásť. V poistnom sektore ako aj v oblastí osobných financií. Máme kapacity, máme tradíciu, máme chuť a preverených obchodníkov, ktorí sú s klientami dlhé roky,“ hovorí Marian Hrotka, predseda predstavenstva Wüstenrot na Slovensku.
Tento rok sa skupina Wüstenrot rozrástla o ďalšiu spoločnosť. Už máte na stole prvé výsledky?
Wüstenrot InHouse Broker sme spustili len v lete tohto roka. Ide o beh na dlhé trate, ale prvé čísla hovoria, že sa nám podarilo nasadiť veľmi dobré tempo. V oblasti sprostredkovania hypoték, úverov či investícií už sa bavíme o objemoch rádovo v miliónoch eur, to sme len na začiatku. Pribúdajú prvé sporenia do druhého či tretieho piliera. Rozbeh sa nám podaril.
Hovoríte, že ide o beh na dlhé trate.
Prirodzene sú tu regulácie dané legislatívou, ktoré majú svoje opodstatnenie. Napríklad registrácie našich obchodníkov. Proces registrácie nejaký čas trvá, ale je to tak správne. Je to pre fungovanie finančného trhu dôležité, aj keď časovo náročné. Napriek tomu, vyslovene sa za pár mesiacov podarilo zaregistrovať už viac ako 160 našich obchodníkov v NBS. To z nás robí relevantného hráča na slovenskom trhu.
Na druhej strane ste ukončili ponuku nových stavebných sporení Wüstenrot stavebnej sporiteľne.
Z našej strany to bol logický krok. Ako každá spoločnosť chceme rásť. Súčasný finančný svet sa uberá iným smerom ako v roku 1993, kedy naša sporiteľňa prišla na slovenský trh. Dnes vieme ponúknuť namiesto len stavebného sporenia, stavebného úveru či medziúveru širokú paletu finančných riešení. Čím širšie možnosti máme, tým lepšiu ponuku vieme poskytnúť.
Napriek tomu verejnosť vás stále vníma najmä ako sporiteľňa a poisťovňa.
Poisťovňou sme naďalej. Poisťovňu vnímame ako vlajkovú loď nášho podnikania na Slovensku. V strednodobom horizonte máme ambíciu výrazne rásť a zvýšiť náš trhový podiel. Na novom obchode sú už výsledky vidieť. V neživotnom poistení tento rok rastieme o 12 percent percent a v životnom poistení dokonca o 34 percent. Aktuálne inovujeme rizikové životné poistenie, ktoré nás dostane medzi top piatich hráčov na slovenskom poistnom trhu. Venujeme veľkú pozornosť nielen ponuke, ale aj novým formám komunikácie s klientom. Za posledné dva roky sme nastavovali procesy tak, aby si klient mohol vybrať či preferuje osobnú komunikáciu alebo digitálnu.
No prečo by klient mal ísť do Wüstenrotu napríklad pre hypotéku.
Predovšetkým je to o vzťahu klienta s obchodníkom. Takýto vzťah sa vytvára roky a stojí predovšetkým na dôvere, ktorá tvorí jeho pevné základy. Dnes už našou ponukou obsluhujeme celý finančný trh. Vieme poskytnúť najlepšie možné hypotekárne riešenie, spolupracujeme s desiatimi bankami. To isté platí o investíciách, kapitálovom trhu alebo trhu so sporením.
Aké sú teda ciele pre ďalší rok?
Tento rok sme si vytvorili priestor pre rast, budúci rok už máme kam rásť. V poistnom sektore ako aj v oblasti osobných financií. Máme kapacity, máme tradíciu, máme chuť a preverených obchodníkov, ktorí sú s klientami dlhé roky. Máme všetky predpoklady na to, aby budúci rok bol pre nás prelomový.
TEXT: vdobrom.sk
FOTO: archiv