Elektromobily a hybridy zlomili ďalšiu hranicu. V EÚ ich trhový podiel predstavuje 10 %

Európska únia, USA a Čína chcú pre výrobcov elektromobilov a hybridov stanoviť minimálnu životnosť batérií používanú v ich vozidlách. Po novom by tak mali výrobcovia garantovať, že po piatich rokoch alebo sto tisíc prejdených kilometroch by batérie nemali stratiť viac ako 20 percent svojej kapacity.

Na tom sa v princípe dohodli na Svetovom fóre Európskej hospodárskej komisie Organizácie Spojených národov (UNECE) pre harmonizáciu predpisov o vozidlách v Ženeve. Pravidlo by mohlo začať platiť už v roku 2023.

Podľa návrhu by výrobcovia áut museli preukázať, že baterky v ich elektromobiloch a hybridoch počas stanoveného obdobia alebo prejdených kilometroch nestratia príliš veľa zo svojej kapacity.

Konkrétne by po piatich rokoch alebo sto tisíc prejdených kilometroch mali stratiť menej ako 20 percent kapacity. A menej ako 30 percent po ôsmych rokoch alebo 160 tisíc kilometroch. „To by zabránilo používaniu kvalitatívne slabých batérií,“ uviedlo Svetové fórum Európskej hospodárskej komisie Organizácie Spojených národov – UNECE.

Ide o prvú medzinárodnú reguláciu, týkajúcu sa životnosti batérií. Návrh okrem EÚ, USA a Číny podporujú aj Japonsko, Kanada, Južná Kórea a Veľká Británia. Podľa údajov UNECE sa v minulom roku predali viac než tri milióny elektromobilov a hybridov. V Európe už trhový podiel elektrifikovaných modelov predstavuje desať percent.

Európska únia, USA a Čína chcú pre výrobcov elektromobilov a hybridov stanoviť minimálnu životnosť batérií používanú v ich vozidlách. Po novom by tak mali výrobcovia garantovať, že po piatich rokoch alebo sto tisíc prejdených kilometroch by batérie nemali stratiť viac ako 20 percent svojej kapacity.

Na tom sa v princípe dohodli na Svetovom fóre Európskej hospodárskej komisie Organizácie Spojených národov (UNECE) pre harmonizáciu predpisov o vozidlách v Ženeve. Pravidlo by mohlo začať platiť už v roku 2023.

Podľa návrhu by výrobcovia áut museli preukázať, že baterky v ich elektromobiloch a hybridoch počas stanoveného obdobia alebo prejdených kilometroch nestratia príliš veľa zo svojej kapacity.

Konkrétne by po piatich rokoch alebo sto tisíc prejdených kilometroch mali stratiť menej ako 20 percent kapacity. A menej ako 30 percent po ôsmych rokoch alebo 160 tisíc kilometroch. „To by zabránilo používaniu kvalitatívne slabých batérií,“ uviedlo Svetové fórum Európskej hospodárskej komisie Organizácie Spojených národov – UNECE.

Ide o prvú medzinárodnú reguláciu, týkajúcu sa životnosti batérií. Návrh okrem EÚ, USA a Číny podporujú aj Japonsko, Kanada, Južná Kórea a Veľká Británia. Podľa údajov UNECE sa v minulom roku predali viac než tri milióny elektromobilov a hybridov. V Európe už trhový podiel elektrifikovaných modelov predstavuje desať percent.

Najnovšie články:

  Sledujte nás na

  sociálnych sieťach:

 

      /wustenrot
    /wustenrot

 

Zostaňme v kontakte!

Nenechajte si ujsť dôležité novinky, inšpiratívne články či praktické témy zo sveta poistenia.
Prihláste sa k odberu noviniek a o všetkom sa dozviete ako prví.

Mohlo by vás zaujímať: