Týchto päť pravidiel vám pomôže zvládnuť horúčavy

Prehriatie organizmu, malátnosť, nevoľnosť či bolesti hlavy. Aj to sú príznaky, že ste počas horúčav podcenili pitný režim. Pripravili sme pre vás pätoro základných pravidiel, ako zvládnuť letné horúčavy.

Pravidlo 1.: Počas horúčav odborníci odporúčajú vypiť minimálne dva až štyri decilitre tekutín na desať kilogramov hmotnosti. To predstavuje približne 1,5 až tri litre tekutín denne.

„Pite pravidelne, v menších dávkach, nie ľadové, skôr vlažné nápoje. Najmä u detí dbajte na to, aby pili pred, počas i po fyzickej námahe. Vodu pite aj vtedy, keď smäd necítite,“ odporúča Úrad verejného zdravotníctva SR.

Pravidlo 2.: Znakom správne dodržiavaného pitného režimu je predchádzať pocitu smädu. Inými slovami, treba piť tekutiny priebežne. Ideálne v menších dávkach, no o to častejšie.

Pravidlo 3.: . V horúčavách sa vždy vyplatí obmedziť nápoje s obsahom chinínu, kávu i alkohol. Tieto nápoje smäd neznížia. Práve naopak. Len podporia vylučovanie vody z organizmu.

Pravidlo 4.: . To isté platí o sladených nápojoch. Odborníci ich odporúčajú v horúčavách obmedzovať pre nadbytok cukru, energie a kofeínu. Ideálna je obyčajná voda doplnená o minerálne vody.

Pravidlo 5.: Pozor si treba dať aj na zvýšenú fyzickú námahu. Odporúčajú sa časté prestávky v tieni a ak je to možné, obmedzenie pobytu vonku medzi desiatou až šestnástou hodinou.
V prípade, ak to možné nie je, treba pre fyzickú námahu zvýšiť objem tekutín, ktoré priebežne pijete.

TEXT: TASR, vdobrom.sk
FOTO: TASR

Prehriatie organizmu, malátnosť, nevoľnosť či bolesti hlavy. Aj to sú príznaky, že ste počas horúčav podcenili pitný režim. Pripravili sme pre vás pätoro základných pravidiel, ako zvládnuť letné horúčavy.

Pravidlo 1.: Počas horúčav odborníci odporúčajú vypiť minimálne dva až štyri decilitre tekutín na desať kilogramov hmotnosti. To predstavuje približne 1,5 až tri litre tekutín denne.

„Pite pravidelne, v menších dávkach, nie ľadové, skôr vlažné nápoje. Najmä u detí dbajte na to, aby pili pred, počas i po fyzickej námahe. Vodu pite aj vtedy, keď smäd necítite,“ odporúča Úrad verejného zdravotníctva SR.

Pravidlo 2.: Znakom správne dodržiavaného pitného režimu je predchádzať pocitu smädu. Inými slovami, treba piť tekutiny priebežne. Ideálne v menších dávkach, no o to častejšie.

Pravidlo 3.: . V horúčavách sa vždy vyplatí obmedziť nápoje s obsahom chinínu, kávu i alkohol. Tieto nápoje smäd neznížia. Práve naopak. Len podporia vylučovanie vody z organizmu.

Pravidlo 4.: . To isté platí o sladených nápojoch. Odborníci ich odporúčajú v horúčavách obmedzovať pre nadbytok cukru, energie a kofeínu. Ideálna je obyčajná voda doplnená o minerálne vody.

Pravidlo 5.: Pozor si treba dať aj na zvýšenú fyzickú námahu. Odporúčajú sa časté prestávky v tieni a ak je to možné, obmedzenie pobytu vonku medzi desiatou až šestnástou hodinou.
V prípade, ak to možné nie je, treba pre fyzickú námahu zvýšiť objem tekutín, ktoré priebežne pijete.

TEXT: TASR, vdobrom.sk
FOTO: TASR

Najnovšie články:

  Sledujte nás na

  sociálnych sieťach:

 

      /wustenrot
    /wustenrot

 

Zostaňme v kontakte!

Nenechajte si ujsť dôležité novinky, inšpiratívne články či praktické témy zo sveta poistenia.
Prihláste sa k odberu noviniek a o všetkom sa dozviete ako prví.

Mohlo by vás zaujímať: