Bývať v meste alebo za mestom? Pandémia a práca z domu mení odpoveď na túto otázku

Výber medzi bývaním priamo v meste a bývaním za mestom je v posledných desaťročiach večnou dilemou každej generácie mladých ľudí. Do tejto dilemy vstúpili aj skúsenosti z pandémie COVID-19.

Cenové rozdiely medzi bývaním v Bratislave a priľahlých mestách sú výrazné a  pandémia nového koronavírusu priniesla silné impulzy na sťahovanie mimo mesta. Podľa analytika Realitnej únie (RÚ) SR Vladimíra Kubrického však treba pri sťahovaní mimo mesto zvážiť všetky okolnosti.

„Pandémia nového koronavírusu spojená s prácou z domu priniesla v tomto smere silné impulzy na sťahovanie mimo mesta, čiže veľa ľudí ´vytiahla´ preč aj z Bratislavy,“ hovorí Vladimír Kubrický z Realitnej únie SR. Podľa analytika mnohí ľudia pochopili, že pokiaľ nie sú odkázaní na denné dochádzanie do slovenskej metropoly, a už vôbec nie v dopravnej špičke, môžu sa pokojne usadiť v jej okolí.

Odmenou za to im je nižšia cena bytu či možnosť kúpy nehnuteľnosti, ktorú by si v Bratislave nemohli dovoliť. „Pokiaľ napríklad starší trojizbový byt v bratislavskom Ružinove stojí približne 200 tisíc eur, v Pezinku zaň zaplatí záujemca približne dve tretiny z tejto sumy, v Malackách či Šamoríne iba polovicu,“ porovnal Kubrický.

Pokiaľ sa mladí ľudia rozhodnú ísť od Bratislavy trochu ďalej, napríklad do Senice či Dunajskej Stredy, tam je to v porovnaní s Ružinovom dokonca iba jedna tretina.

Trend vyššieho využívanie vzdialenej komunikácie  namiesto osobnej, zaznamenala aj skupina Wüstenrot. Za prvých osem mesiacov tohto roka rekordne stúpol počet nových registrácií do klientskeho portálu spoločností Wüstenrot. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka počet registrácií vzrástol o viac ako 80 percent. 

„Jednou z príčin môže byť fakt, že počas prvej a druhej vlny pandémie sa významná časť verejnosti naučila svoje nákupy, pracovné povinnosti alebo komunikáciu s úradmi realizovať z domu. Tieto skúsenosti sa zrejme premietajú aj do ďalších oblastí, vrátane poisťovníctva či financií,“ uzatvára Lukáš Bertók, riaditeľ marketingu a komunikácie skupiny Wüstenrot.

TEXT: TASR, vdobrom.sk
Ilustračné FOTO: TASR

Najnovšie články:

Najčítanejšie články:

Sledujte nás na

sociálnych sieťach:

 

    /WustenrotSlovensko

 

  /wuestenrotslovensko

 

Nenechajte si újsť nič dôležité!

Mohlo by vás zaujímať: